Monday 27 October 2014

Pertama kali naik flight, with baby, without hubby.



salam semua..(ada ka yg mbaca?huhu).nak cerita pasal pertama kali naik flight ni.utk org yg dah biasa mgkin kata kecoh aje itu pon nak cerita. bg org yg xbiasa mcm saya ni, org kampung ja..dah umor 29 baru masuk airport, its a blessing tau!!  ada jugak rezki aku nak merasa naik kapai terbang.

first time naik kapai dah satu hal neves,mana nak beli tiket, mana nak cek in, mana nak letak beg. haih! perak jakun la saya ni! cangak2.org tgk pon tau, ni budak ni pertama kali masuk tempat ni nih..hehe. ada aku kesah! mmg saya byk bertanya org, ya la kita tak tau kan buat ja la rupa org yg tak tau.

itulah..first time naik dah satu hal, first time ni jugak la nak naik dgn baby!kami berdua ja. woohoo!!! double nervous la!



muka neves kan?kan?



Ok xdapat nak selindung lagi betapa excitednya kami berdua.hahah!

INI SEDIKIT TIPS YG MUNGKIN BERGUNA,INSYA ALLAH..

1 ) utk yg bawak baby naik flight, ramai yg nasihatkan (on blog)..yg bleh makan bg dia mkn, yg isap puting bg dia puting, yg bf mcm saya ni, sumbat ja sejurus kapai nak belepas. ini utk menghilangkan dengung telinga baby2 kita nanti. sbb bila menelan (susu,makanan,air,gula2,air liur) dengung telinga akan "pop" giteeww..
saya mmg sengaja tahan x bagi hani menyusu sampai la kapai betul2 nak take off. mmg dah sampai waktu tido dia pon,trus tido.


kena sekali terus tido dari take off sampai landing
mama indulging the view peacefully la..hehe













2) bagi yg bawak stroller ,jgn risau. nti bila dah on the way nak menjejak kaki ke tangga kapai tu, ada security hensem pakai spek itam akan ada membantu kalian. tunjukkan dia cara nak tutup stroller tu, nti dia angkat la ke mana yg patut.kalian n baby silalah on board dgn tenangnya.

3) n bagi solo mommy, cam saya, saya prefer pakai shawl bila naik kapai sbb senang nak susukan dia nti.nti sebelah kita tah sapa2, so tarik shawl tu utk tutup apa yg patut.tak payah nak beli poncho moncho.

jgn risau sgt lah yea solo mommy..tp saya pon risau gak ritu hehe.tp bila dah kat sana ok ja perjalanan. banyakkan bertanya, insyaAllah tak sesat jalan.hehe



cuti bulan 11 ni kita jumpa lagi yea..

OK thats all,
xoxo ticer fufu

3 comments:

  1. u know what??haniulya sangat comelllll..terserlah excited dia naik flite...ehem mamanya jgn kata la hehehe..

    baidewei pasni tak perak dah ler hahaha...

    ReplyDelete
  2. hahaa ofkos.nti leh p airport gaya mcm org nak p sydney la. huahua. umm.. knapa tulisan besaq sgt ha?nak ejas tang mana? hehe

    ReplyDelete
  3. hang p kat template then ambik advanced..ubah setting n fonts kat situ..

    ReplyDelete